• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

Moet Ik Naar De Dokter

Het hulpmiddel met antwoord op de vraag of u naar de dokter moet

  • nl
    • en
    • ar
    • de
    • pl
    • tr
    • ru
    • ua
  • Gezondheidsklachten
  • Patiënt
    • Digitale Corona zelftest
    • Vind mijn Huisartsenpost
  • Zorgverlener
    • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
    • Informatie voor Huisartsen
    • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
    • Promotiemateriaal
    • Werken met de widget
  • Over ons
    • Vacatures
    • Nieuws
    • Contact
    • Wetenschappelijke validatie
  • nl
    • en
    • ar
    • de
    • pl
    • tr
    • ru
    • ua

Branddoctors – Klantbehoeftenonderzoek

Auteur: Branddoctors (A. van Heiningen). 

Doel

Doel van het klantbehoeften onderzoek was om te achterhalen of en welke relevante klantinzichten er zijn om de app ‘Moet ik naar de dokter’ succesvol uit te rollen om hiermee overbehandeling en onder behandeling te voorkomen. Het klantbehoeftenonderzoek is uitgevoerd door Branddoctors. Branddoctors is expert in merkstrategie & positionering, propositieontwikkeling & innovatie en customer experience.

Methode

Gebruikers en huisartsen zijn betrokken geweest bij het klantbehoeftenonderzoek van Branddoctors.

Resultaten

  • De app wordt gezien als relevante oplossing voor het hoofddilemma op het moment dat de vraag bij de gebruiker speelt: ‘Moet ik NU naar de dokter?’
  • De app lijkt vanuit consumentenperspectief bijzonder geschikt om zowel overbehandeling als onder behandeling te voorkomen.
  • Het is hierbij voor mensen vanzelfsprekend dat het gaat om veelvoorkomende ‘huis‐tuin-en keuken kwaaltjes’. Zodra je met ernstige zaken te maken hebt, zoekt en verwacht de consument geen antwoord van de app.
  • Daarbij geldt dat de consument bij voorkeur een bezoek aan de huisartsenpost vermijd vanuit de gedachte dat mijn eigen huisarts mij kent en consumenten ook nog in de veronderstelling waren dat een bezoek aan de huisartsenpost valt onder het eigen risico.
  • De app wordt qua look & feel (medisch en niet commercieel) en het feit dat het NHG haar goedkeuring aan de app heeft gegeven (validatieonderzoek) en de huisarts/huisartsenpost de app aanbeveelt gezien als betrouwbaar.
  • Vanwege de betrouwbaarheid wordt de app gezien als relevant alternatief voor het zoeken op google bij klachten.

Conclusie

De app Moet ik naar de dokter? speelt in op een behoefte en lijkt daar een betrouwbare oplossing in te bieden. De naamgeving van de app wordt als spot-on gezien.

Acties n.a.v. klantbehoeftenonderzoek

Naar aanleiding van het klantbehoeften onderzoek was er bij de drie zorgverzekeraars (Menzis, VGZ, Zilveren Kruis) het vertrouwen om financiering te verstrekken aan de App. In 2015 is de doelgroep bepaalt waarop de promotiecampagne zich zou richten voor de lancering van de App 2.0, te weten ouders met jonge kinderen. De promotiecampagne bestond uit 3 onderdelen:

  1. Een facebook campagne en Google advertenties
  2. Een radio spotje
  3. Het versturen van een mediakit (standaard met stickers) aan alle dag praktijken en huisartsenposten.

Ten tijde van het klantbehoeftenonderzoek was de app ruim 50.000 keer gedownload. Begin maart 2016 (3 weken na lancering App 2.0) is dit ruim 100.000 keer. Het gebruik per dag was zo’n 200 keer per dag voor de landelijke promotiecampagne en op de piek tijdens de promotiecampagne zo’n 7000 keer per dag.

Footer

Top 5 klachten

  • Buikpijn
  • Keelpijn
  • Koorts
  • Insectenbeet

Voor de zorgverlener

  • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
  • Waarom deze oplossing?
  • Verdubbel het gebruik van Digitale Zelftriage
  • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
  • Hoe het werkt
  • Aanvraag Moet Ik Naar De Dokter? API-key

Over ons

  • Wie is Moet ik naar de dokter?
  • Het verhaal van Moet ik naar de dokter?
  • Wetenschappelijke validatie

Contact

Prins Willem-Alexanderlaan 705
7311 ST Apeldoorn

  • Cookieverklaring
  • Privacyverklaring
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Responsible disclosure
  • Sitemap
  • Toegankelijkheid

© Copyright 2023 - Moet Ik Naar De Dokter

Moet ik naar de dokter? maakt gebruik van cookies
Om gebruik te kunnen maken van 'Moet ik naar de dokter?' worden cookies gebruikt. Hierdoor kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en u in de toekomst beter tot dienst zijn. Als u de cookies afwijst kan dat het gebruik van onze website negatief beïnvloeden.
Functional Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk instellingen
{title} {title} {title}