Gepubliceerd: 30 mei 2022
In samenwerking met telefonieleveranciers Aurora TeleQ en Vcare lopen bij Spoedpost Almere, Spoedzorg Huisartsen Twente, Huisartsenpost Oude IJssel en binnenkort Spoedpost Noord-Limburg en Huisartsenposten Oost Brabant verschillende pilots met terugbelverzoeken. Zowel TeleQ als Vcare hebben hun eigen voordelen, maar in de basis ziet de flow er als volgt uit: de patiënt doorloopt een zelftriage op de website van haar huisartsenpost, indien uit de zelftriage blijkt dat contact met de huisartsenpost nodig is, krijgt de patiënt de mogelijkheid om zijn/haar gegevens achter te laten en teruggebeld te worden door een triagist van de huisartsenpost. De triagist ontvangt de zelftriage- en persoonsgegevens die de patiënt invult (zie afbeelding hieronder) en belt de patiënt terug.
Deze nieuwe werkwijze betekent (in potentie) winst op vele fronten:
- Patiënt wordt persoonlijker te woord te gestaan, de triagist weet wie hij/zij aan de lijn krijgt;
- Kortere tot geen telefonische wachttijd voor de patiënt;
- Kortere telefonische triageduur omdat de triagist weet wie de patiënt is, voor welke klacht contact nodig is en wat de (voorlopige) urgentie is;
- Patiënten in de telefonische wachtrij kunnen door middel van een link in een sms verleid worden tot het doorlopen van zelftriage;
- Patiënten kunnen worden voorzien van een geschatte terugbeltijd door de huisartsenpost.
Wilt u als huisartsenpost meer informatie over de mogelijkheid tot het doen van terugbelverzoeken?
Neem dan contact op met ons:
Meer informatie over terugbelverzoeken