• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Moet Ik Naar De Dokter

Het hulpmiddel met antwoord op de vraag of u naar de dokter moet

  • Gezondheidsklachten
  • Patiënt
    • Digitale Corona zelftest
    • Vind mijn Huisartsenpost
  • Zorgverlener
    • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
    • Informatie voor Huisartsen
    • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
    • Promotiemateriaal
    • Werken met de widget
  • Over ons
    • Nieuws
    • Vacatures
    • Contact
    • Wetenschappelijke validatie

Huisartsenpost: ‘Wat kun je doen om wachttijd te verkorten?’

De werkdruk in de zorg is hoog en de vraag van patiënten blijft onverminderd groot. In het weekend de huisartsenpost bellen? Dan is de kans groot dat je vijftig minuten in de wacht staat. Naar de Spoedeisende Hulp gaan? Reken er op dat je even geduld moet hebben, voordat je aan de beurt bent. Volgens manager triage Tanja van Wiggen en huisarts Rob Linssen ligt dit probleem niet alleen bij de zorgsector zelf. Ook patiënten kunnen volgens hen een steentje bijdragen waardoor de wachttijd en de druk op de zorg vermindert.

Download de Moetiknaardedokter-app

Klachten? Dan zijn er verschillende websites én apps die kunnen helpen. Tanja van Wiggen adviseert om www.moetiknaardedokter.nl te raadplegen of de app Moetiknaardedokter te downloaden om snel de juiste informatie bij de hand te hebben. “In deze app word je (in twee minuten) door een vragenlijst geleid. Vervolgens krijg je – op basis van je antwoorden – advies.”

Minder lange wachttijden door vragenlijst

Sinds kort is deze vragenlijst van de Moetiknaardedokter-app verbonden met de website van Huisartsenposten Oost-Brabant (www.huisartsenpostenoostbrabant.nl). “Als de uitkomst van de vragenlijst is, dat je toch even contact met de huisartsenpost moet hebben, dan kun je je telefoonnummer achterlaten. De triagisten (de eerste aanspreekpunten op de huisartsenpost) krijgen de informatie die is ingevuld meteen te zien. Zij bellen dan binnen één uur op. Op deze manier kunnen ze sneller helpen.”

Image by DCStudio on Freepik

Is dit spoed of niet?

“Als huisarts wil je niets liever dan mensen helpen’, zegt Rob Linssen. ‘Maar in dit geval gaat het juist om de niet-spoedeisende klachten, waardoor de druk op de zorg gigantisch is. Vraag jezelf in de toekomst af: is dit spoed? Of kan deze zorg tot morgen of na het weekend wachten? Maak die overweging. Daar help je de zorg enorm mee.”

Dit is een nieuwsbericht van DitisHelmond.nl

Primaire sidebar

Meteen weten of u naar de dokter moet?

Doorloop hier de vragen, wij voorzien u dan direct van advies.

Start

Download onze gratis app

Button naar Google Play Store Button naar App Store

Footer

Top 5 klachten

  • Buikpijn
  • Keelpijn
  • Insectenbeet
  • Pijn op de borst
  • Opgezette (ontstoken) lymfeklieren

Voor de zorgverlener

  • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
  • Waarom deze oplossing?
  • Verdubbel het gebruik van Digitale Zelftriage
  • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
  • Hoe het werkt
  • Aanvraag Moet Ik Naar De Dokter? API-key

Over ons

  • Wie is Moet ik naar de dokter?
  • Het verhaal van Moet ik naar de dokter?
  • Wetenschappelijke validatie

Contact

Prins Willem-Alexanderlaan 705
7311 ST Apeldoorn

Volg je ons al?

  • Cookieverklaring
  • Privacyverklaring
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Responsible disclosure
  • Sitemap
  • Toegankelijkheid

© Copyright 2023 - Moet Ik Naar De Dokter

Moet ik naar de dokter? maakt gebruik van cookies
Om gebruik te kunnen maken van 'Moet ik naar de dokter?' worden cookies gebruikt. Hierdoor kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en u in de toekomst beter tot dienst zijn. Als u de cookies afwijst kan dat het gebruik van onze website negatief beïnvloeden.
Functional Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk instellingen
{title} {title} {title}