• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Moet Ik Naar De Dokter

Het hulpmiddel met antwoord op de vraag of u naar de dokter moet

  • Gezondheidsklachten
  • Patiënt
    • Digitale Corona zelftest
    • Vind mijn Huisartsenpost
  • Zorgverlener
    • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
    • Informatie voor Huisartsen
    • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
    • Promotiemateriaal
    • Werken met de widget
  • Over ons
    • Nieuws
    • Vacatures
    • Contact
    • Wetenschappelijke validatie

Onhandige klussers en weer opstartende sporters zorgen voor drukte bij huisartsenpost Drechtsteden


Huisartsenpost in Dordrecht, Jeffrey Groeneweg/Qphoto

Huisartsenpost Drechtdokters in Dordrecht heeft een druk paasweekend achter de rug. De wachttijd liep soms op tot een uur. Dit had onder meer te maken met onfortuinlijke klussers.

Een weekend met een feestdag erachteraan betekent sowieso vaak drukte voor de huisartsenpost, omdat de eigen huisarts dan pas dinsdag weer beschikbaar is. Daarnaast was het mooi weer, waardoor veel mensen aan het klussen waren geslagen. 

,,Dat hebben we gemerkt: er waren veel klusverwondingen’’, vertelt woordvoerder Erna Quant. ,,Iets wat daarnaast al langer speelt is dat de mensen, nu de coronabeperkingen zijn opgeheven, weer zijn gaan sporten. Dat kan gepaard gaan met blessures, waarvoor mensen op de huisartsenpost behandeld moeten worden.’’

Niet spoedeisend

Bovendien is het al langere tijd druk aan de telefoon. ,,Dit speelt niet alleen bij ons, maar is een landelijk probleem. Helaas constateren we daarbij dat er toch veel mensen bellen met klachten die niet heel spoedeisend zijn en zouden kunnen wachten tot het eerstvolgende spreekuur van de eigen huisarts. Het gevolg is dat de wachttijd aan de telefoon oploopt.’’

Zijn we kleinzeriger geworden of onzekerder over onze eigen gezondheid?, vroeg locatiemanager Annette Vos zich al eens hardop af in een column. Hoe het ook zij, belangrijk is dat de telefoonlijn vrij blijft voor patiënten die de zorg écht nodig hebben.

En dus vraagt de huisartsenpost iedereen die wil bellen dringend om eerst goed na te denken of de klachten echt urgent zijn. Bij twijfel kunnen patiënten de website Thuisarts.nl raadplegen of de vragenlijst ‘Moet ik naar de dokter?’ invullen op de website van Drechtdokters. ,,Tenslotte: kom niet zomaar zonder afspraak naar de huisartsenpost, maar neem telefonisch contact op.’’

Door Marjolein Groenendijk – BN DeStem

Primaire sidebar

Meteen weten of u naar de dokter moet?

Doorloop hier de vragen, wij voorzien u dan direct van advies.

Start

Download onze gratis app

Button naar Google Play Store Button naar App Store

Footer

Top 5 klachten

  • Buikpijn
  • Keelpijn
  • Insectenbeet
  • Pijn op de borst
  • Opgezette (ontstoken) lymfeklieren

Voor de zorgverlener

  • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
  • Waarom deze oplossing?
  • Verdubbel het gebruik van Digitale Zelftriage
  • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
  • Hoe het werkt
  • Aanvraag Moet Ik Naar De Dokter? API-key

Over ons

  • Wie is Moet ik naar de dokter?
  • Het verhaal van Moet ik naar de dokter?
  • Wetenschappelijke validatie

Contact

Prins Willem-Alexanderlaan 705
7311 ST Apeldoorn

Volg je ons al?

  • Cookieverklaring
  • Privacyverklaring
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Responsible disclosure
  • Sitemap
  • Toegankelijkheid

© Copyright 2023 - Moet Ik Naar De Dokter

Moet ik naar de dokter? maakt gebruik van cookies
Om gebruik te kunnen maken van 'Moet ik naar de dokter?' worden cookies gebruikt. Hierdoor kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en u in de toekomst beter tot dienst zijn. Als u de cookies afwijst kan dat het gebruik van onze website negatief beïnvloeden.
Functional Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk instellingen
{title} {title} {title}