• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

Moet Ik Naar De Dokter

Het hulpmiddel met antwoord op de vraag of u naar de dokter moet

  • nl
    • en
    • ar
    • de
    • pl
    • tr
    • ru
    • ua
  • Gezondheidsklachten
  • Patiënt
    • Digitale Corona zelftest
    • Vind mijn Huisartsenpost
  • Zorgverlener
    • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
    • Informatie voor Huisartsen
    • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
    • Promotiemateriaal
    • Werken met de widget
  • Over ons
    • Vacatures
    • Nieuws
    • Contact
    • Wetenschappelijke validatie
  • nl
    • en
    • ar
    • de
    • pl
    • tr
    • ru
    • ua

Verdubbel het gebruik van Digitale Zelftriage

Huisartsenposten bieden digitale zelftriage op hun website aan om patiënten met laag urgente klachten te voorzien van een goed zelfzorg advies of te verwijzen naar hun eigen huisarts. Alle patiënten die hier gebruik van maken nemen geen contact meer op met de huisartsenpost en dat draagt bij aan het verlagen van de werkdruk.

Hoe meer patiënten gebruik maken van de digitale zelftriage op de website hoe hoger het aantal patiënten dat geen contact meer opneemt met de huisartsenpost.

Wij hebben ontdekt dat huisartsenposten het gebruik van digitale zelftriage ruimschoots kunnen verdubbelen door slechts een aantal kleine aanpassingen aan hun website door te voeren. Deze aanpassingen zorgen ervoor dat er meer patiënten naar de website komen en dat bezoekers van de website meer gebruik maken van digitale zelftriage.

De aanpak is in de praktijk toegepast bij de huisartsenposten Zeist en Nieuwegein. Op deze pagina delen we de resultaten die daar behaald zijn en lichten we toe welke acties u kunt uitvoeren om dit ook bij uw huisartsenpost te realiseren.

Moet ik naar de dokter? wil aangesloten huisartsenposten helpen om het maximale resultaat te halen uit digitale zelftriage. Daarom ondersteunen wij u graag bij de acties die wij hieronder voorstellen.

Heeft u interesse hierin? Neem dan contact met ons op.

Contact

Verdubbeling gebruik bij HAP’s Nieuwegein en Zeist

Na analyse bleek dat ruimschoots de helft van alle bellers van de huisartsenposten Nieuwegein en Zeist belden door het telefoonnummer van de huisartsenpost aan te klikken bij de zoekresultaten in Google. Deze bellers googelen dus naar het telefoonnummer van de huisartsenpost.

Door het verwijderen van het telefoonnummer van de huisartsenpost uit Google Mijn Bedrijf hebben de huisartsenposten het gebruik van hun website verdrievoudigd en daarmee het gebruik van digitale zelftriage verdubbeld. Door deze kleine aanpassing worden patiënten eerst naar de website van de huisartsenpost geleid, waar ze meteen de mogelijkheid krijgen om de digitale zelftriage te doorlopen.

Wilt u ook het aantal digitale zelftriages verdubbelen?

Er zijn meerdere acties die u uit kunt voeren om het gebruik van digitale zelftriage op uw website te stimuleren.

Verwijderen telefoonnummer in Google Mijn Bedrijf

De beheerder van uw Google Mijn Bedrijf kan het telefoonnummer eenvoudig verwijderen door te gaan naar google.nl/mijnbedrijf en daar van alle aangesloten huisartsenposten in uw regio het telefoonnummer te verwijderen.

Verwijderen telefoonnummer uit header website

Huisartsenposten die hun telefoonnummer prominent opnemen aan de bovenkant van hun website (de zogenaamde header) moedigen gebruikers aan om te bellen.

Een patiënt zal dan genegen zijn het telefoonnummer aan te klikken in plaats van een digitale zelftriage uit te voeren. U kunt het aantal zelftriages fors verhogen door het telefoonnummer uit de header te verwijderen. Wij denken graag met u mee over de optimale inrichting van uw website. Hoog urgente patiënten moeten altijd kunnen bellen, maar ondertussen proberen wij het gebruik van digitale zelftriage maximaal te stimuleren.

Verwijderen telefoonnummer uit zoekresultaten

Zoekmachines als Google en Bing doen een automatische indexatie van uw website. Vervolgens worden deze gegevens weergegeven als zoekresultaten. Wij zien dat van veel huisartsenposten de telefoonnummers vaak prominent naar voren komen in de zoekresultaten, waardoor patiënten alsnog niet op de website terecht komen. Terwijl de huisartsenpost er in de meeste gevallen niet bewust voor gekozen heeft om op die manier het telefoonnummer in de zoekmachine te laten verschijnen.

U kunt zelf op Google en Bing uw huisartsenpost opzoeken en bekijken welke pagina’s en informatie daar getoond worden. Vervolgens kunt u de informatie op deze pagina’s aanpassen. Let er wel op dat u de juiste informatie aanpast, zodat de aanpassing ook terugkomt in de zoekmachines.

Effecten meten

Wilt u het ons laten weten als u een van bovenstaande wijzigingen doorvoert? Wij registreren dan de datum waarop dit is gebeurd, zodat u ook de resultaten terug kunt zien in onze rapportage.

Heeft u hulp nodig bij een van deze acties of andere vragen? Neem dan contact met ons op.

Contact

Footer

Top 5 klachten

  • Buikpijn
  • Keelpijn
  • Koorts
  • Insectenbeet

Voor de zorgverlener

  • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
  • Waarom deze oplossing?
  • Verdubbel het gebruik van Digitale Zelftriage
  • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
  • Hoe het werkt
  • Aanvraag Moet Ik Naar De Dokter? API-key

Over ons

  • Wie is Moet ik naar de dokter?
  • Het verhaal van Moet ik naar de dokter?
  • Wetenschappelijke validatie

Contact

Prins Willem-Alexanderlaan 705
7311 ST Apeldoorn

  • Cookieverklaring
  • Privacyverklaring
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Responsible disclosure
  • Sitemap
  • Toegankelijkheid

© Copyright 2023 - Moet Ik Naar De Dokter

Moet ik naar de dokter? maakt gebruik van cookies
Om gebruik te kunnen maken van 'Moet ik naar de dokter?' worden cookies gebruikt. Hierdoor kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en u in de toekomst beter tot dienst zijn. Als u de cookies afwijst kan dat het gebruik van onze website negatief beïnvloeden.
Functional Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk instellingen
{title} {title} {title}