• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

Moet Ik Naar De Dokter

Het hulpmiddel met antwoord op de vraag of u naar de dokter moet

  • nl
    • en
    • ar
    • de
    • pl
    • tr
    • ru
    • ua
  • Gezondheidsklachten
  • Patiënt
    • Digitale Corona zelftest
    • Vind mijn Huisartsenpost
  • Zorgverlener
    • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
    • Informatie voor Huisartsen
    • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
    • Promotiemateriaal
    • Werken met de widget
  • Over ons
    • Nieuws
    • Contact
    • Wetenschappelijke validatie
  • nl
    • en
    • ar
    • de
    • pl
    • tr
    • ru
    • ua

Wetenschappelijke validatie

Er zijn verschillende wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar Moet ik naar de dokter?. Binnen de onderzoeken is er gekeken naar kwaliteit, het gebruik en de effectiviteit van de app. De belangrijkste conclusies van de onderzoeken staan hieronder beschreven, evenals een link naar de publicaties van de onderzoeken.

Op basis van verschillende wetenschappelijke onderzoeken kan worden gesteld dat Moet ik naar de dokter?:

Kwaliteit

  • veilig is [Peters et al., 2014; Mout et al., 2015];
  • in 81% van de gevallen hetzelfde advies geeft als de triagist [Verzantvoort et al., 2018];
  • geen overconsumptie stimuleert [Peters et al., 2014];
  • op dit moment de beste app in Nederland is voor het eenmalig uitvragen van symptomen [NeLL];

Gebruik

  • inspeelt op een behoefte [BrandDoctors, 2015];
  • wordt gewaardeerd door artsen en patiënten [Keizer et al., 2018; van der Velden et al., 2019];
  • de zelfredzaamheid van patiënten vergroot [Keizer et al., 2018];
  • potentie heeft de patiëntveiligheid voor ouders met jonge kinderen te verbeteren [Keizer et al., 2018];

Effectiviteit

  • digitale zelftriage leidt tot gemiddeld 11% minder contacten met de huisartsenpost [Smits M, Giesen P, 2022];
  • potentie heeft om medisch onnodig gebruik van huisartsenzorg buiten kantoortijd te verminderen [Giesen et al., 2017];
  • op een kosteneffectieve manier druk op de gezondheidszorg kan verminderen [van der Velden et al., 2019];
  • van alle zelftriage gebruikers volgt tussen de 89,8% en 98,3% het advies op om de huisarts(enpost) niet te bellen [MINDD, 2018; MINDD, 2020; Smits M, Giesen P, 2021];
  • het is mogelijk om met het zelftriage instrument het aantal contacten en de kosten te verminderen [Smits M, Giesen P, 2021].

Footer

Top 5 klachten

  • Buikpijn
  • Keelpijn
  • Koorts
  • Insectenbeet

Voor de zorgverlener

  • Gratis digitale zelftriage op uw praktijkwebsite
  • Waarom deze oplossing?
  • Verdubbel het gebruik van Digitale Zelftriage
  • Digitale zelftriage in uw dagpraktijk
  • Hoe het werkt
  • Aanvraag Moet Ik Naar De Dokter? API-key

Over ons

  • Wie is Moet ik naar de dokter?
  • Het verhaal van Moet ik naar de dokter?
  • Wetenschappelijke validatie

Contact

Prins Willem-Alexanderlaan 705
7311 ST Apeldoorn

  • Cookieverklaring
  • Privacyverklaring
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Responsible disclosure
  • Sitemap
  • Toegankelijkheid

© Copyright 2023 - Moet Ik Naar De Dokter

Moet ik naar de dokter? maakt gebruik van cookies
Om gebruik te kunnen maken van 'Moet ik naar de dokter?' worden cookies gebruikt. Hierdoor kunnen wij onze dienstverlening verbeteren en u in de toekomst beter tot dienst zijn. Als u de cookies afwijst kan dat het gebruik van onze website negatief beïnvloeden.
Functional Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk instellingen
{title} {title} {title}